Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [21,28 MB]

Άνθρωπος και ζώα: μια σχέση πολυσήμαντη

  • Δημιουργός: Κωνσταντίνα Γακοπούλου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Με αφόρμηση το κείμενο της δέκατης τέταρτης ενότητας του σχολικού βιβλίου, οι μαθητές χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες και αναζητούν πληροφορίες, προκειμένου να διερευνήσουν τη φυσιολογία και τα χαρακτηριστικά των πρωταγωνιστών της ιστορίας που μεταφέρει το κείμενο, των δελφινιών, τους μύθους και τις παραδόσεις που έχουν διαχρονικά και διαπολιτισμικά συνδεθεί με αυτά, ενώ επιχειρείται επέκταση της έρευνας σε τομείς που άπτονται σύγχρονων οικολογικών και ζωοφιλικών θεμάτων (παράνομη αλιεία και υπεραλίευση, σχέσεις ανθρώπων-ζώων). Δεν λείπει, βέβαια, και η προσέγγιση της τέχνης, οπότε και ζητείται από τους μαθητές να γίνουν οι ίδιοι καλλιτέχνες και να μετουσιώσουν τα συναισθήματά τους για τα προσφιλή θηλαστικά σε λογοτεχνική-εικαστική πρωτότυπη παραγωγή. Οι δραστηριότητες όλων των ομάδων έχουν ως στόχο τη σύγκλιση σε ένα τελικό κοινό φύλλο εργασίας, στο οποίο ζητείται από τους μαθητές να δημιουργήσουν μια ηλεκτρονική αφίσα οικολογικού μηνύματος, στην οποία θα συγκεφαλαιώνουν τα συμπεράσματά τους από την ενασχόλησή τους με τη συγκεκριμένη ενότητα. Ως κατακλείδα, το σενάριο προβλέπει μια τελευταία ώρα αφιερωμένη στην παρουσίαση του υλικού που δημιούργησαν οι ομάδες στην ολομέλεια της τάξης, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υπάρξει εκατέρωθεν αξιολόγηση αλλά και αυτοαξιολόγηση των ομάδων, ώστε να εξαχθούν τα τελικά συμπεράσματα.

Διδακτική Ενότητα→ Β Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 14. Απρόσκλητοι βοηθοί
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
↘ Ιστορία
↘ Μυθολογία
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)10/03/2015
Χρονολογία έως02/04/2015
Σχολική μονάδα

Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων