Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ [656,99 KB]

Αρχαία Ελληνική Μουσική

  • Δημιουργός: Θεόδωρος Στάμος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το παρόν σενάριο αποσκοπεί να αναδείξει τη σημασία της μουσικής διαχρονικά στη ζωή του ανθρώπου, με αφορμή το αρχαίο ελληνικό κείμενο της ενότητας, και καταλήγει στις τεκμηριωμένες προτάσεις των ίδιων των μαθητών για αξιοποίηση της μουσικής στο σχολείο του σήμερα. Στο μεταξύ οι μαθητές θα ασχοληθούν με μια ιστοεξερεύνηση αναφορικά με επιμέρους θέματα που σχετίζονται με τη Μουσική, όπως τα τραγούδια, ο χορός, η μυθολογία και τα μουσικά όργανα. Σε όλες τις φάσεις οι μαθητές συνεργάζονται σε ομάδες των οποίων η σύνθεση αλλάζει στην πορεία του σεναρίου, ώστε να μετέχουν όλοι οι μαθητές σε όλες τις πληροφορίες. Επίσης, λαμβάνουν κατευθυντήριες οδηγίες μέσω των Φύλλων Εργασίας και του διδάσκοντος, αλλά ταυτόχρονα έχουν και το περιθώριο αυτενέργειας και έκφρασης της προσωπικής τους άποψης.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Γ Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 6. Η μουσική εξημερώνει
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Ετυμολογία
↘ Ιστορικά
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Αλεξανδρινή - ελληνιστική εποχή
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ιστολόγια
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Μουσική-τραγούδι
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)05/12/2014
Χρονολογία έως12/12/2014
Σχολική μονάδα

Γυμνάσιο Βυρώνειας Σερρών

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση