Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Αρχείο 1 [12,38 MB]

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [54,06 MB]

Που λες είδα....

  • Δημιουργός: Παναγιώτα Καφετζή

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι δραστηριότητες του σεναρίου σχετίζονται με τις θεματικές περιοχές τις οποίες περιλαμβάνει το συγκεκριμένο κεφάλαιο του βιβλίου. Διευρύνουν τις διδακτικές πρακτικές και τους μαθησιακούς στόχους που περιγράφονται στο ΒΔ (Βιβλίο του Δασκάλου). Αξιοποιούν τη δυνατότητα σύνδεσης της εικόνας ως έργου τέχνης που διεγείρει τη δημιουργική σκέψη, καλλιεργώντας πεδία του οπτικού και πολιτισμικού γραμματισμού και χρησιμοποιούν το έργο τέχνης σαν έναυσμα για τη δημιουργία περιγραφικών κειμένων.
Περαιτέρω, έχοντας σαν στόχο την καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης μέσα από την συγκινησιακή και ποιητική λειτουργία της γλώσσας, συνδέει το περιγραφικό με το αφηγηματικό κείμενο αναδεικνύοντας τη λειτουργία των κειμενικών ειδών σε πραγματικές περιστάσεις, καθώς αυτά συνυπάρχουν και αλληλοϋποστηρίζονται. Παράλληλα αναδεικνύεται ο ρόλος της παρομοίωσης (στόχος που τίθεται στο διδακτικό πακέτο) στη δημιουργία εικόνων κατά την επαφή του αναγνώστη με το κείμενο. Τέλος, αξιοποιεί το λογοτεχνικό κείμενο για να υποστηρίξει τα παραπάνω.
Περιλαμβάνει δραστηριότητες που σχετίζονται με την ορθογραφία (ορθογραφία αρσενικών ουσιαστικών σε -ας, διευκρίνιση ορθογραφίας αιτιατικής ενικού- γενικής πληθυντικού του αρσενικού οριστικού άρθρου) μέσα από το παιχνίδι των ομόηχων. Σε λεξιλογικό επίπεδο εμπλέκει δραστηριότητες για τη χρήση συνδετικών στοιχείων περιγραφικών – αφηγηματικών κειμένων και τη βιωματική διαχείριση συνώνυμων και αντίθετων.
Οι δραστηριότητες είναι οργανωμένες σε κύκλους ώστε να υπάρχει ανατροφοδότηση της ολομέλειας από την ομάδα και αντίστροφα, ενώ ο/η εκπαιδευτικός λειτουργεί σαν καθοδηγητής-τροφοδότης. Η εσωτερική λειτουργία των ομάδων βασίζεται στην αλληλεπίδραση που υποστηρίζει η χρήση ΤΠΕ. Οι ΤΠΕ κατέχουν πρωτεύοντα ρόλο σε όλο το σχεδιασμό, χρησιμοποιούμενες άλλοτε από τον εκπαιδευτικό και άλλοτε από τα παιδιά, ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες που σχετίζονται με το πεδίο των ψηφιακών γραμματισμών.

Διδακτική Ενότητα→ Β Δημοτικού
↘ Ενότητα 9: «Που λες, είδα...»
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Άρθρα
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Αντωνυμίες
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Σχήματα λόγου
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Πολυσημία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Οικογένειες λέξεων
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Τόνοι
↘ Σημεία στίξης
↘ Συλλαβισμός
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Παράγραφος
↘ Κειμενικά είδη
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Αισθητική Αγωγή
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Πολιτιστικά προγράμματα
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)17/10/2012
Χρονολογία έως30/11/2012
Σχολική μονάδα

17ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές