Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [28,27 MB]

Περί δουλείας

  • Δημιουργός: Μαρίλη Δουζίνα

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Η συντάκτρια αναφέρει πως οι μαθητές μέσα από τη στιχομυθία της 2ης σκηνής της Εξόδου σκιαγραφούν το ήθος των δύο ηρώων και ανιχνεύουν την ανατροπή των στερεοτύπων που υποκρύπτεται. Επισημαίνουν, λοιπόν, το τελευταίο σχόλιο του Ευριπίδη στην «Ελένη» σχετικά με τον θεσμό της δουλείας και στη συνέχεια συσχετίζουν το παράλληλο κείμενο που συνοδεύει την ενότητα με ήδη γνωστά αποσπάσματα του έργου με στόχο να παρουσιάσουν τον ρόλο των δούλων στο συγκεκριμένο έργο. Το σενάριο εφαρμόστηκε στο Β΄ επεισόδιο, 2η σκηνή (στίχοι 775-837), χωρίο στο οποίο παραπέμπει στο σενάριο. Ο Αγγελιαφόρος αναφέρεται στον θεσμό της δουλείας, συνεπώς το χωρίο συσχετίζεται με τον θεματικό προσανατολισμό του σεναρίου. Έτσι, όπως αναφέρει και η συντάκτρια, οι μαθητές προχωρούν στη μελέτη του θεσμού της δουλείας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και εστιάζουν σε μορφές δούλων που ξεχώρισαν με την παρουσία τους. Τέλος, οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ομαδικά τα δικά τους έργα κατά των σύγχρονων μορφών δουλείας, προσεγγίζοντας την τέχνη ως μοχλό αφύπνισης κατά της δουλείας στο παρελθόν και στο παρόν.

Διδακτική Ενότητα→ Β’ Επεισόδιο στ. 588-1219 – 3η Σκηνή 841-941
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ιστορικά
↘ Δραματική ποίηση
↘ Συγγραφέας
↘ Ευριπίδης
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σύμβολο
↘ Μύθος
↘ Ιστορική αφήγηση
↘ Στιχομυθία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)13/2/2015
Χρονολογία έως24/2/2015
Σχολική μονάδα

Α' Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές