Εθνισμός ή εθνικισμός, πατριωτισμός ή διεθνισμός, ανθρωπισμός ή φιλανθρωπία; Διερεύνηση της σημασίας των εννοιών
Δημιουργός: Γιούλη Αλεξίου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Λυκείου
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Συνταγμένο σενάριο
Εφαρμογές του σεναρίου
Περίληψη
Οι μαθητές ασχολούνται με τη διερεύνηση του περιεχομένου εννοιών όπως εθνισμός, εθνικισμός, διεθνισμός, πατριωτισμός, σοβινισμός, ανθρωπισμός, φιλανθρωπία. Έργο τους η ανά ομάδες παραγωγή σύντομων ενημερωτικών παρουσιάσεων για την τάξη τους (power point) και η οργάνωση λημμάτων ικανών να αναρτηθούν σε ηλεκτρονικό λεξικό ή στο wiki της τάξης. Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εργασίας τους στην ολομέλεια και την αξιολόγησή της, δίδεται ατομική εργασία στους μαθητές, συγγραφή ημερολογιακής σελίδας/ σχολιασμού κειμένου.
Διδακτική Ενότητα | → Γ Λυκείου ↘ Η πειθώ ↘ Δίκαιος λόγος και άδικος λόγος |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Οικογένειες λέξεων ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά ↘ Δοκίμιο ↘ Ιστολόγια ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Συζήτηση ↘ Ακρόαση ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 1-6 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 6/2012 |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |