Ο Εγωιστής Γίγαντας
Δημιουργός: Νίκος Αμανατίδης
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Αθανασία Νταή, Ο εγωιστής γίγαντας
Περίληψη
Το παρόν σενάριο εξυπηρετεί τους στόχους και τις επιδιώξεις της υποενότητας «Ο εγωιστής γίγαντας» (Γλώσσα Γ΄ Δημοτικού, ενότητα 2.2. «Ιστορίες του χειμώνα») και επιχειρεί να καλλιεργήσει τον αφηγηματικό λόγο. Παράλληλα, στοχεύει στην καλλιέργεια γνώσεων και δεξιοτήτων αναφορικά με τις ΤΠΕ.
Διδακτική Ενότητα | → Γ Δημοτικού ↘ Ενότητα 2.2: Ιστορίες του χειμώνα |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Πολιτισμός-Τέχνη → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Άρθρα ↘ Ουσιαστικά ↘ Επίθετα ↘ Αντωνυμίες ↘ Ρήματα ↘ Επιρρήματα ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Όροι της πρότασης ↘ Ονοματικό σύνολο ↘ Ρηματικό σύνολο ↘ Επιρρηματικό σύνολο ↘ Σχήματα λόγου ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Σχέσεις λέξεων ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Γραφή ↘ Γράμματα ↘ Σημεία στίξης ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Εξήγηση ↘ Παράγραφος ↘ Κειμενικά είδη ↘ επιστολές/προσκλήσεις ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Ποιήματα/τραγούδια ↘ Έκθεση (σχολικού τύπου) ↘ Ιστολόγια → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Ανάλυση διαδικασίας ↘ Κειμενικά είδη ↘ Επιστολές/προσκλήσεις ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Ποιήματα/τραγούδια ↘ Παράγραφος ↘ Ιστολόγια |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 13+ διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 10/2/2014 |
Χρονολογία έως | 21/2/2014 |
Σχολική μονάδα | 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΑΠΘ |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Λεξικά, σώματα κειμένων |