Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [15,55 MB]
  • Αρχείο 2 [6,34 MB]
  • Αρχείο 3 [25,33 MB]

Ο τρόπος αναπαράστασης και πραγμάτωσης του κειμενικού είδους της αγγελίας σε σχέση με τις ιδιαιτερότητες των μέσων, τις πρακτικές επικοινωνίας αλλά και ευρύτερα κοινωνικοπολιτικά δεδομένα

  • Δημιουργός: Θεοδόσιος Αράπης

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Συνδημιουργός: Ελένη Βλαχογιάννη
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Περίληψη

Οι μαθητές εμπλέκονται σε διαδικασία μάθησης στην οποία υιοθετούνται πολλά στοιχεία της μεθόδου project. Καλούνται να επεξεργαστούν σε ομάδες ένα πρόβλημα και διερχόμενοι στάδια ανοιχτής διερεύνησης, ομαδικής διαπραγμάτευσης και ανατροφοδότησης να ολοκληρώσουν την πορεία τους με την παραγωγή ενός προϊόντος που θα αποτυπώνει την εργασία που προηγήθηκε. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στην ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων με τη συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης. Οι μαθητές εξετάζουν το κειμενικό είδος της αγγελίας σε διαφορετικά μέσα με εστίαση στη σχέση μεταξύ της εξέλιξης των κειμενικών ειδών και της αλλαγής των πρακτικών επικοινωνίας αλλά και των ευρύτερων κοινωνικοπολιτικών συνθηκών, εντός των οποίων η επικοινωνία πραγματώνεται. Αποτυπώνουν, στη συνέχεια, τη διερευνητική διαδικασία σε ένα τελικό κείμενο με πρόγραμμα προβολής παρουσίασης. Έμφαση δίνεται και στην πραγμάτωση του κειμενικού είδους της παρουσίασης ενώπιον των συμμαθητών τους με την αξιοποίηση του λογισμικού παρουσίασης. Σημαντικό βήμα αποτελεί η τελική συζήτηση των εργασιών με βασικό κριτήριο τη σχέση γραπτού λόγου - εικόνας με την προφορική παρουσίαση, από την οπτική τόσο του πομπού όσο -και κυρίως - του δέκτη της επικοινωνίας.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Α Λυκείου
↘ Η περιγραφή
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Οικογένεια
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Άρθρα
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Αντωνυμίες
↘ Ρήματα
↘ Αριθμητικά
↘ Επιρρήματα
↘ Επιφωνήματα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Ρηματικό σύνολο
↘ Επιρρηματικό σύνολο
↘ Σχήματα λόγου
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Πολυσημία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Οικογένειες λέξεων
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Τόνοι
↘ Σημεία στίξης
↘ Συλλαβισμός
↘ Συντομογραφίες
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Παράγραφος
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Γλώσσα
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Κοινωνιολογία
↘ Πληροφορική
↘ Τεχνολογία
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)04/03/2015
Χρονολογία έως22/04/2015
Σχολική μονάδα

1ο ΓΕ.Λ Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση