Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [24,42 MB]

Η μηχανή του χρόνου: εργασία και μετανάστευση

  • Δημιουργός: Χρυσούλα Τζαφλέρη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Κατά την εφαρμογή του συγκεκριμένου σεναρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες προετοίμασαν και παρουσίασαν στην τάξη με το πρόγραμμα παρουσίασης Microsoft Office PowerPoint μια έρευνα με θέμα «Η μηχανή του χρόνου: εργασία και μετανάστευση». Για τον σκοπό αυτό στο πλαίσιο των ομάδων τους και με βάση τα φύλλα εργασίας που πρότεινε η συντάκτρια του σεναρίου και στα οποία πρόσθεσα κάποιο επιπλέον υλικό (βλ. ενότητα Κείμενα, άρθρα 24, 25, 26) οι μαθητές διερεύνησαν τους ιστορικούς, οικονομικούς, κοινωνικούς και πολιτικούς λόγους που ώθησαν τους Έλληνες στη μετανάστευση σε διάφορες φάσεις της ιστορίας τους μέχρι σήμερα επισημαίνοντας κυρίως τη στενή σχέση που συνδέει το φαινόμενο της μετανάστευσης με την ανεργία και την εξεύρεση εργασίας σε μια άλλη χώρα με σαφώς καλύτερες συνθήκες ζωής.

Στη συνέχεια κάθε ομάδα, με βάση το υλικό που συγκέντρωσε και τα κριτήρια προσχεδιασμένου προφορικού λόγου που είχαν τεθεί στην ολομέλεια, δημιούργησε τη δική της παρουσίαση που προβλήθηκε στο διαδραστικό πίνακα της τάξης. Η παρουσίαση βιντεοσκοπήθηκε και οι μαθητές αξιολόγησαν την όλη προσπάθεια (βλ. Τεκμήρια, αξιολόγηση).

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Γυμνασίου
↘ Το σχολείο στο χρόνο
↘ Συζητώντας για την εργασία και το επάγγελμα
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
↘ Ιστορία
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)2015/02/12
Χρονολογία έως2015/04/03
Σχολική μονάδα

1ο Γυμνάσιο Αλμυρού

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές