Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • 28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΕΚΜΗΡΙΑ [2,05 MB]

28η Οκτωβρίου

  • Δημιουργός: Γιώργος Δεστές

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο εντάσσεται, σύμφωνα με τη δημιουργό της, στα σενάρια άτυπου γραμματισμού και έλαβε χώρα στο πλαίσιο της σχολικής γιορτής της 28ης Οκτωβρίου. Σχετίζεται με την αντίστοιχη επίκαιρη ενότητα του μαθήματος της Γλώσσας της Γ΄ Δημοτικού, ενώ αξιοποιήθηκαν και ώρες από το μάθημα της Ευέλικτης Zώνης. Οι μαθητές ενεπλάκησαν με τις ΤΠΕ, αξιοποίησαν τη δυναμική τους, αναζήτησαν και συγκέντρωσαν πληροφορίες πάνω σε θεματικές του Πολέμου του 1940, δημιούργησαν σχετική ταινία την οποία παρουσίασαν στους συμμαθητές τους στη γιορτή, κατασκεύασαν την πρόσκληση και το πρόγραμμα της γιορτής σε συνεργασία με τους μαθητές της Δ΄ Τάξης και, τέλος, την ανήρτησαν στην ιστοσελίδα του σχολείου, με τη βοήθεια του δασκάλου ο οποίος ήταν και εφαρμοστής του σεναρίου. Πριν από την εφαρμογή του σεναρίου αφιερώθηκαν κάποιες ώρες στη βασική χρήση των εργαλείων που έχουν προβλεφτεί στο σενάριο, καθώς και σε βιωματικές δραστηριότητες συνοχής και ανάδειξης της δυναμικής της ομάδας. Σημειώνεται πως οι παρεμβάσεις αυτές κρίθηκαν απαραίτητες, διότι η συγκεκριμένη τάξη δεν είχε εμπειρία στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, ούτε στη χρήση ΤΠΕ.

Διδακτική Ενότητα→ Γ Δημοτικού
↘ Ενότητα 1.5: Η πατρίδα μας γιορτάζει
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Γιορτές
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Ρήματα
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Ετυμολογία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Ιστολόγια
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Πολιτιστικά προγράμματα
↘ Σχολικές γιορτές
↘ Ευέλικτη ζώνη
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)7/10/2013
Χρονολογία έως27/10/2013
Σχολική μονάδα

17ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές