Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Η οπτική των τελειοφοίτων του Λυκείου για τη γιορτή της 17ης Νοεμβρίου [2,32 MB]
  • Η οπτική των τελειοφοίτων του Λυκείου για τη γιορτή της 17ης Νοεμβρίου [26,83 MB]

Η οπτική των τελειοφοίτων του Λυκείου για τη γιορτή της 17ης Νοεμβρίου

  • Δημιουργός: Μαριάννα Βενούτσου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εφαρμογής, η οποία διήρκεσε έξι διδακτικές ώρες κατά το σχολικό έτος 2014-15, ήταν να αναδειχθεί η οπτική γωνία των μαθητών της Γ΄ Λυκείου για τη σχολική εορτή της 17ης Νοεμβρίου. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, αρχικά οι μαθητές παρακολούθησαν με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα και ενός φορητού Η/Υ σχετικό βίντεο για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, ενώ στη συνέχεια ο καθηγητής που διδάσκει Ιστορία στη Γ΄ τάξη ξαναθύμισε στους μαθητές τα γεγονότα εκείνης της περιόδου, ώστε να κατανοήσουν το πολιτικό και κοινωνικό πλαίσιο εκείνης της εποχής.

Στην επόμενη συνάντηση δόθηκαν στους μαθητές αντιπροσωπευτικά κείμενα της συγκεκριμένης περιόδου, ποιητικά ή πεζά. Οι μαθητές αφού τα μελέτησαν, απάντησαν σε συγκεκριμένες δραστηριότητες. Ας σημειωθεί, εδώ, πως, καθώς η εφαρμογή έλαβε χώρα στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Γ΄ Λυκείου, η οποία διδάσκεται σε ένα συνεχόμενο δίωρο, τα παιδιά είχαν στη διάθεσή τους δύο συνεχόμενες ώρες προκειμένου να απαντήσουν στις δραστηριότητες που τους ανατέθηκαν, κάτι που, όπως φάνηκε, λειτούργησε θετικά και τα βοήθησε να ολοκληρώσουν τις ασκήσεις τους πιο γρήγορα, αφού για δύο ώρες ήταν απολύτως συγκεντρωμένα.

Κατά το επόμενο δίωρο, τα παιδιά δημιούργησαν, είτε με το πρόγραμμα Windows Movie Maker, το δικό τους βίντεο, είτε με το πρόγραμμα PowerPoint, τη δική τους παρουσίαση για το Πολυτεχνείο, ενώ κατά την έκτη ώρα έλαβε χώρα η παρουσίαση των δραστηριοτήτων του προηγούμενου διώρου στην αίθουσα προβολών του σχολείου.

Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Γιορτές
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Μεταπολεμική πεζογραφία/ποίηση
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ιστολόγια
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Ιστορία
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Σχολικές γιορτές
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)02/10/2014
Χρονολογία έως23/10/2014
Σχολική μονάδα

2ο Γενικό Λύκειο Αχαρνών

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Φορητοί υπολογιστές

Κείμενα

  • Αναγνωστάκης, Μανόλης. Θεσσαλονίκη, Μέρες του 1969 μ.Χ.
  • Αναγνωστάκης, Μανόλης. Νέοι της Σιδώνος, 1970.
  • Αναγνωστάκης, Μανόλης. Στο παιδί μου.
  • Ελύτης, Οδυσσέας. Δώρο ασημένιο ποίημα.
  • Σεφέρης, Γιώργος. Επί ασπαλάθων…
  • Χάκκας, Μάριος. Το ψαράκι της γυάλας.