Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Παραρλάμα: από τη λέξη στην εικόνα και πάλι πίσω- τεκμήρια [49,06 KB]

«Παραρλάμα»: από τη λέξη στην εικόνα και πάλι πίσω

  • Δημιουργός: Παρασκευή Σαρμπάνη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι μαθητές αντιπαρέβαλαν λογοτεχνικό κείμενο και την εικονογραφημένη του απόδοση, ώστε να αναδειχθούν ανάγλυφα τα διαφορετικά μέσα που χρησιμοποιεί κάθε κείμενο για να οικοδομήσει νόημα. Αφού πρώτα ανίχνευσαν τα χαρακτηριστικά του νατουραλισμού, πλάθοντας και τον δικό τους «νατουραλιστή» ήρωα, προχώρησαν στη γνωριμία με τα χαρακτηριστικά του σημειωτικού κώδικα των γκράφικ νόβελ, εστιάζοντας στο διήγημα του Δημοσθένη Βουτυρά «Παραρλάμα» και στη μεταφορά του σε εικονογραφημένο αφήγημα. Δοκίμασαν στη συνέχεια τις γνώσεις που απέκτησαν συγκρίνοντας άλλα κείμενα με τις εικονογραφημένες τους αποδόσεις. Στην τελευταία φάση του σεναρίου ακολούθησαν την αντίστροφη πορεία: διάβασαν γκράφικ νόβελ και τα μετέγραψαν προσπαθώντας να τα αποδώσουν σε διαφορετικό κώδικα.

Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Ρεύματα-σχολές
↘ Νατουραλισμός-ηθογραφία
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Αφηγηματολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
↘ Λογοτεχνικό κείμενο (quasi literature writing)
↘ Συνεργατικό κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)30/10/2014
Χρονολογία έως08/12/2014
Σχολική μονάδα

4ο Γενικό Λύκειο Κορυδαλλού

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ

Κείμενα

  • Βουτυράς, Δημοσθένης. Το ερημόσπιτο.
  • Βουτυράς, Δημοσθένης. Το τραγούδι του κρεμασμένου.
  • Βουτυράς, Δημοσθένης. Ο Μπαλάφας στον Παράδεισο.
  • Καρκαβίτσας, Ανδρέας. Το γιούσουρι.
  • Παπαδιαμάντης, Αλέξανδρος. Υπό την βασιλικήν δρυν.