Σχολείο και Μνημεία
Δημιουργός: Δημήτρης Βασιλείου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Λυκείου
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Γεωργία (Γιούλη) Αλεξίου, Σχολείο και Μνημεία
Περίληψη
Οι μαθητές επεξεργάστηκαν κείμενα με σκοπό την άντληση από αυτά πληροφοριών και επιχειρημάτων για τη σχέση του σχολείου με τα μνημεία. Έργο τους η ανά ομάδες συγκέντρωση υλικού με θέμα «Πώς το σχολείο μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να χτίσουν μια βιωματική σχέση με το παρελθόν», και η δημιουργία λογισμικού παρουσίασης (PowerPoint). Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εργασίας τους στην ολομέλεια, ακολούθησε συγγραφή ομιλίας στην τάξη, με σκοπό να εκφωνηθεί στο Πολιτιστικό Kέντρο του Δήμου.
Διδακτική Ενότητα | → Νεοελληνική Γλώσσα ↘ Γ Λυκείου ↘ Το δοκίμιο- Το άρθρο- Η επιφυλλίδα |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα ↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Σχολική ζωή ↘ Πολιτισμός-Τέχνη ↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι ↘ Ιστορία → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Γραφή ↘ Ορθογραφία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Περίληψη ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Έκθεση (σχολικού τύπου) ↘ Ιστολόγια → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά ↘ Έκθεση (σχολικού τύπου) ↘ Ιστολόγια ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Συζήτηση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Δημιουργική γραφή (creative writing) ↘ Συνεργατικό κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 1-6 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 02/03/2015 |
Χρονολογία έως | 16/03/2015 |
Σχολική μονάδα | Πειραματικό ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |