Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • kolosidou_diaforetikotita_syn [19,35 MB]

Διαφορετικότητα: Ψάχνοντας πίσω από εικόνες, λέξεις και πράξεις.

  • Δημιουργός: Σοφία Κολοσίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Περίληψη

Το παρόν σενάριο διαπραγματεύεται την έννοια της διαφορετικότητας και αναδεικνύει την αξία της, αποδομώντας ρατσιστικές αντιλήψεις, στάσεις και συμπεριφορές. Η γλώσσα, η καταγωγή, η μόρφωση, οι επαγγελματικές δραστηριότητες, η εξωτερική εμφάνιση και οι ειδικές ανάγκες είναι οι πτυχές της διαφορετικότητας που εξετάζονται μέσα από δραστηριότητες, οι οποίες στοχεύουν στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών και της ενσυναίσθησης. Ως «όπλο» στην αντιμετώπιση του ρατσισμού, του στιγματισμού και της περιθωριοποίησης προβάλλεται η καλοσύνη και η αγάπη για τον συνάνθρωπο.

Διδακτική Ενότητα→ Γ Δημοτικού
↘ Ενότητα 2.3: Έλα στην παρέα μας!
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Επίθετα
↘ Ρήματα
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Ετυμολογία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ιστολόγια
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Ο προτεινόμενος χρόνος είναι ενδεικτικός.

Χρονολογία (από)04/2014
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση