Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [60,22 MB]

«Τ᾿ αγάλματα δεν είναι στο …μουσείο πια»

  • Δημιουργός: Αντώνιος Μιχαηλίδης

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Η πρόταση αυτή δε στηρίζεται καθόλου σε κείμενα αλλά αποκλειστικά στην αναζήτηση και περιήγηση σε μουσεία και στην έρευνα της έννοιας του θεσμού του μουσείου. Οι μαθητές αναζητώντας τα είδη και τα εκθέματα διάφορων μουσείων, από τα πιο γνωστά έως τα πιο μικρά και εξειδικευμένα μουσεία, επιδιώκεται να ανανοηματοδοτήσουν τόσο την έννοια του μουσείου όσο και τη λειτουργία του. Στόχο επίσης του σεναρίου αποτελεί η αναπλαισίωση του όρου «μουσείο» και η κατανόηση του ιδεολογικού φορτίου που φέρει κάθε μουσείο. Στο πλαίσιο του σεναρίου επιδιώκεται επίσης η βελτίωση της ικανότητας προφορικής παρουσίασης θέσεων και αντιλήψεων των μαθητών ενώπιον της κάμερας. Τέλος, η πρόβλεψη της εικονικής δημιουργίας ενός μικρού μάλλον ασυνήθιστου μουσείου από τους ίδιους τους μαθητές αποσκοπεί στην εμπλοκή τους με τη λογική και τη φιλοσοφία δημιουργίας ενός μουσείου, ώστε μέσω της δημιουργικής αυτής δράσης να αφομοιώσουν πληρέστερα την έννοια και τα λανθάνοντα μηνύματα της έννοιας του μουσείου.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Γ Λυκείου
↘ Το δοκίμιο- Το άρθρο- Η επιφυλλίδα
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Θρησκείες
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
↘ Αθλητισμός-Διατροφή
↘ Ιστορία
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Παράγραφος
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Ρητορικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)9/1/2014
Χρονολογία έως23/1/2014
Σχολική μονάδα

Γενικό Λύκειο Θρακομακεδόνων

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού