Κατεβάστε το σενάριο

Η γνώση είναι χρυσός

  • Δημιουργός: Σωτήρης Κίργινας

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Ε' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Στο σενάριο επιχειρήθηκε οι μαθητές να διερευνήσουν τις αντιφάσεις που εμπεριέχει ο κοινωνικός εκσυγχρονισμός, μέσα από ένα δίπολο ανασφάλειας και προσδοκίας που θέτει στην κοινωνία η λειτουργία μεταλλευτικών δραστηριοτήτων εξόρυξης χρυσού. Το σενάριο χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο οι μαθητές και οι μαθήτριες διερεύνησαν τη μεταλλευτική ιστορία στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο. Τους κινδύνους που συνόδευαν και συνοδεύουν τη μεταλλευτική δραστηριότητα καθώς και τον ρόλο της επιστήμης στην εξάλειψη των κινδύνων αυτών. Στο δεύτερο μέρος, μέσα από ανάλογες δραστηριότητες τα παιδιά επιχειρήθηκε να διαπιστώσουν τα διλήμματα που θέτει η επιστήμη σχετικά με το αντικείμενο που πραγματεύονται και να κρίνουν τον ρόλο του διαδικτύου στην ανταλλαγή επιχειρημάτων σχετικά με το θέμα.
Με την εφαρμογή του σεναρίου τα παιδιά περιηγήθηκαν στο διαδίκτυο και άντλησαν συγκεκριμένες πληροφορίες τις οποίες στη συνέχεια κατηγοριοποίησαν. Έμαθαν να χειρίζονται τις εφαρμογές του διαδικτύου και να εξάγουν χρήσιμες πληροφορίες από αυτό. Τέλος, δουλεύοντας σε ομάδες εκμεταλλεύτηκαν τις πηγές προκειμένου να προβληματιστούν και να ανταλλάξουν απόψεις μέσα από μια δημιουργική συζήτηση.

Διδακτική Ενότητα→ Ε Δημοτικού
↘ Ενότητα 1: Ο φίλος μας το περιβάλλον
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
↘ Ιστορία
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Ιστολόγια
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Ιστορία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Αγγλική Γλώσσα
↘ Γεωλογία-Γεωγραφία
↘ Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)26/2/2015
Χρονολογία έως19/3/2015
Σχολική μονάδα

11ο Δημοτικό Σχολέιο Νέας Ιωνίας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση