Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Αρχείο 1 [573,06 KB]

Με βάρκα και σωσίβιο

  • Δημιουργός: Ειρήνη Τζοβλά

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Το παρόν σενάριο αφορμάται από το περιεχόμενο της ενότητας Με βάρκα και σωσίβιο («Γλώσσα Α΄ Δημοτικού», α΄ τεύχος, ενότητα 4), που πραγματεύεται τη διαχείριση προβλήματος. Στο πλαίσιο αυτό επιχειρεί να ανιχνεύσει τα συναισθήματα των μαθητών για τη συγκεκριμένη κατάσταση και επεκτείνεται σε δραστηριότητες που αφορούν την αναγνώριση συναισθημάτων και την αντιστοίχισή τους με τα ονόματα τους, την ταξινόμηση των συναισθημάτων σε αρνητικά και θετικά, τη ζωγραφική ευχάριστων και δυσάρεστων στιγμών, τη δημιουργία μιας ψηφιακής αφήγησης εμπλουτισμένης με μουσική, την ανίχνευση συναισθημάτων στην ιστορία του Μικρού Πρίγκιπα και την έκφραση συναισθημάτων μέσα από το θεατρικό παιχνίδι.

Διδακτική Ενότητα→ Α Δημοτικού
↘ Ενότητα 4: Το σύννεφο έφερε βροχή
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Σχολική ζωή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)11/2013
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές