Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Αρχείο 1 [7,18 MB]

Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες

  • Δημιουργός: Παναγιώτα Καφετζή

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Το σενάριο αξιοποιεί την εφαρμογή Pinterest, για να αποτυπώσει ένα ψηφιακό διακειμενικό πλέγμα που διαμορφώνεται καθώς η αναγνωστική κοινότητα ασχολείται με το βιβλίο του Ιουλίου Βέρν «Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες». Με βάση το αρχικό Pinterest του εκπαιδευτικού, τα παιδιά διαβάζουν, μαθαίνουν και εξερευνούν τους σταθμούς και τα μέσα του ταξιδιού του Φιλέα Φόγκ, ενώ παράλληλα ασχολούνται με έννοιες της Φυσικής και παίζουν παιχνίδια με το κείμενο. Τα φύλλα εργασίας που ενσωματώνονται στοχεύουν στην εξάσκηση των παιδιών σε αναγνωστικές πρακτικές (περιληπτική παρουσίαση κεφαλαίων, ημερολόγιο ταξιδιού, κάρτες με χαρακτηριστικά των ηρώων, εξερεύνηση του ιστορικού πλαισίου, αποδελτίωση και καταγραφή σημαντικών φράσεων).
Το σενάριο εξελίσσεται μέσα από την ανάγνωση του βιβλίου σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, την επεξεργασία της ιστορίας σε επίπεδο ολομέλειας και των χαρακτήρων σε μια διαβαθμισμένη ατομική-ομαδική και σε επίπεδο ολομέλειας επεξεργασία. Στο τέλος της εφαρμογής, τα κείμενα που έχουν δημιουργηθεί μαζί με τα Pinterest των ομάδων μπορούν να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του σχολείου και να αποτελέσουν το «αναγνωστικό ημερολόγιο» της τάξης.
Το σενάριο μπορεί να εφαρμοστεί από εκπαιδευτικούς και σε μεγαλύτερες ή μικρότερες τάξεις μειώνοντας ή διευρύνοντας τις δραστηριότητες που περιέχει.

Διδακτική Ενότητα→ Δεν αντλεί από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Θρησκείες
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
↘ Πόλη
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Παράγραφος
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Ιστορία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας
↘ Εικαστικά
↘ Αγγλική Γλώσσα
↘ Γεωλογία-Γεωγραφία
↘ Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
↘ Μουσική
↘ Φυσική
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
↘ Αισθητική Αγωγή
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Ευέλικτη ζώνη
↘ Διαπολιτισμική αγωγή
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)01/2014
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές