Κατεβάστε το σενάριο

Πού είναι το παπί;

  • Δημιουργός: Χρυσούλα Καραγιάννη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι δραστηριότητες που προτείνονται στο συγκεκριμένο σενάριο σχετίζονται άμεσα με τα περιεχόμενα της 1ης ενότητας του σχολικού εγχειρίδιου (αναφορά σε αντικείμενα που συναντώνται σε μια παραλία, δημιουργία μιας ιστορίας που διαδραματίζεται στο συγκεκριμένο χώρο, σύνδεση εικόνων και λέξεων, ανάγνωση των διαφορετικών επεισοδίων μιας ιστορίας, ανάλυση και σύνθεση βασικών λέξεων) και μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε συμπληρωματικά με όσα συναντώνται σε αυτό είτε ως εναλλακτικό διδακτικό υλικό. Η βασική ιδέα του σεναρίου αφορά μια εναλλακτική ιστορία που θα μπορούσε να υφίσταται παράλληλα με αυτή του σχολικού βιβλίου. Πρόκειται για την πρόσκληση συμμετοχής των μαθητών/-τριών σε ένα προσφιλές παιχνίδι, της αναζήτησης ενός γνωστού σε αυτούς/ές ήρωα για αυτό και η ολοκλήρωση της «ανάγνωσης» της ιστορίας μπορεί να έχει νόημα για τους/τις μικρούς/-ές μαθητές/-τριες της τάξης. Ήρωας της ιστορίας γίνεται ένα μικρό «παπί», μια λέξη που στα πλαίσια του σεναρίου οι μικροί/-ές μαθητές/-τριες γνωρίζουν σε ποικίλα κειμενικά περιβάλλοντα και με διαφορετικά νοήματα. Ακολουθώντας τη λογική ενός γνωστού παιδικού βιβλίου του E.Hill Πού είναι ο Σποτ το μικρό παπί κινείται σε διάφορους χώρους, τους οποίους καλούνται οι μικροί μαθητές/τριες να ονομάσουν για να προχωρήσουν στον εντοπισμό του. Μόνο που αυτή τη φορά η εμπλοκή τους στην αναζήτηση συμβάλλει ταυτόχρονα στην εξοικείωσή τους με τη χρήση του Η/Υ (του ποντικιού, του πληκτρολογίου) και των δυνατοτήτων μετακίνησης μεταξύ των διαφανειών μιας παρουσίασης. Σε επόμενη παιγνιώδη δραστηριότητα -με πρόσχημα τον εντοπισμό κάποιων εικόνων που λείπουν- εξασκούν την παρατηρητικότητά τους ενώ παράλληλα κάνουν τα πρώτα βήματα γνωριμίας τους με τον γραπτό λόγο αλλά και με τον Η/Υ ως αντικείμενο αλλά και ως μέσο γραμματισμού.

Διδακτική Ενότητα→ Α Δημοτικού
↘ Ενότητα 1: Πού είναι ο Άρης
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Σχολική ζωή
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Σύνταξη
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Ρηματικό σύνολο
↘ Απλή πρόταση
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Πολυσημία
↘ Οικογένειες λέξεων
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Τόνοι
↘ Σημεία στίξης
↘ Συλλαβισμός
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Οδηγίες χρήσης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)02/10/2014
Χρονολογία έως03/10/2014
Σχολική μονάδα

22ο ΔΣ Θεσσαλονίκης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές