Παιχνιδοτράγουδα
Δημιουργός: Χρυσούλα Καραγιάννη
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Ναι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Ευαγγελία Τύμπα, Παιχνιδοτράγουδα
Περίληψη
Μέσα από τη γνωριμία των παιδιών με παραδοσιακά και παιδικά τραγούδια/παιχνιδοτράγουδα διαφορετικών χωρών/γλωσσών, που τα ίδια τα παιδιά επιλέγουν και παρουσιάζουν, επιδιώξαμε: α) να εξοικειώσουμε όλα τα παιδιά της τάξης μεταξύ τους μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες∙ β) να κινητοποιήσουμε ψυχοκινητικές δεξιότητες∙ γ) να αναδείξουμε τον ρόλο του παιχνιδιού σαν παγκόσμιο κρίκο ανάμεσα στα παιδιά∙ δ) να αναδείξουμε τους κοινούς τρόπους που υπάρχουν στα παιχνιδοτράγουδα όλου του κόσμου∙ ε) να αποκτήσουν τα παιδιά εμπειρίες από άλλους πολιτισμούς∙ ζ) να διευρύνουν τις γνώσεις τους όσο αφορά τον κόσμο∙ η) να υποστηρίξουμε τη μητρική γλώσσα των αλλόγλωσσων παιδιών, να τα βοηθήσουμε να εκφράσουν χωρίς αισθήματα μειονεξίας τη (γλωσσική) διαφορετικότητά τους, ώστε να ισχυροποιήσουν τη γλωσσική/πολιτισμική τους ταυτότητα.
Διδακτική Ενότητα | → Δεν αντλεί από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι ↘ Ιστορία → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Όροι της πρότασης ↘ Σχήματα λόγου ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Πολυσημία ↘ Λαϊκές και λόγιες λέξεις ↘ Λεξική και προτασιακή σημασία ↘ Οικογένειες λέξεων ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Γραφή ↘ Γράμματα ↘ Τόνοι ↘ Σημεία στίξης ↘ Συλλαβισμός ↘ Ορθογραφία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Ανάλυση διαδικασίας ↘ Εξήγηση ↘ Οδηγίες ↘ Κειμενικά είδη ↘ Ποιήματα/τραγούδια ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Εξήγηση ↘ Οδηγίες ↘ Κειμενικά είδη ↘ Ποιήματα/τραγούδια |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Φιλολογικής ζώνης ↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία → Άλλα γνωστικά αντικείμενα ↘ Αγγλική Γλώσσα ↘ Γαλλική Γλώσσα ↘ Θεατρολογία ↘ Μουσική ↘ Περιβαλλοντικές Επιστήμες ↘ Πληροφορική ↘ Φυσική Αγωγή ↘ Μελέτη Περιβάλλοντος ↘ Αισθητική Αγωγή → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Θεατρική Αγωγή ↘ Πολιτιστικά προγράμματα ↘ Ευέλικτη ζώνη ↘ Διαπολιτισμική αγωγή ↘ Βιωματικές δράσεις |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 29/05/2105 |
Χρονολογία έως | 04/06/2015 |
Σχολική μονάδα | 22ο ΔΣ Θεσσαλονίκης |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |