Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [3,48 MB]

Παγκόσμιες Ημέρες

  • Δημιουργός: Χρυσούλα Καραγιάννη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο στηρίζεται στη σύνδεση των παγκόσμιων ημερών με τις αφίσες, τις εικόνες 3D και τις φωτογραφίες που έχουν δημιουργηθεί προκειμένου να μεταδώσουν το μήνυμα της εκάστοτε παγκόσμιας ημέρας. Οι μαθητές, αρχικά, καλούνται να παρατηρήσουν μια σειρά από αφίσες και να σχολιάσουν τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται το μήνυμα (σε λεκτικό και σε οπτικό επίπεδο). Κατατάσσουν τις αφίσες σε μια σειρά, επιχειρηματολογώντας για τον λόγο για τον οποίο επέλεξαν να τοποθετήσουν μία αφίσα στην πρώτη ή στην τελευταία θέση. Στη συνέχεια, σε δοσμένες εικόνες ή φωτογραφίες (στις οποίες δεν υπάρχει λεκτική καταγραφή), αποκωδικοποιούν το μήνυμα και το προσθέτουν στην εικόνα ή στη φωτογραφία ως λεζάντα. Δημιουργούν μια δική τους αφίσα (χειρόγραφα ή με κάποιο λογισμικό ζωγραφικής ή με ένα ψηφιακό εργαλείο δημιουργίας αφίσας ή με τηβοήθεια κάποιου ψηφιακού εργαλείου δημιουργίας συννεφόλεξων). Με τις δικές τους αφίσες οδηγούνται στην κατασκευή ενός ημερολογίου (ημερολόγιο τοίχου ή ψηφιακό ημερολόγιο).Τέλος, παίζουν με τις αφίσες, τις εικόνες και τους μήνες με τη βοήθεια των ψηφιακών εργαλείων Memory game maker και jigsaw planet.

Διδακτική Ενότητα→ Δεν αντλεί από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
↘ Αθλητισμός-Διατροφή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Απλή πρόταση
↘ Σύνδεση προτάσεων
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Πολυσημία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Τόνοι
↘ Σημεία στίξης
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Για την εφαρμογή του σεναρίου απαιτήθηκαν 30 διδακτικές ώρες στο μήκος όλης της σχολικής χρονιάς.

Χρονολογία (από)13/10/2014
Χρονολογία έως29/05/2015
Σχολική μονάδα

22ο ΔΣ Θεσσαλονίκης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές