Παιδί και οικογένεια
Δημιουργός: Ειρήνη Τζοβλά
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Τσαρμποπούλου Αντιγόνη, Παιδί και οικογένεια
Περίληψη
Στο πλαίσιο του παρόντος σεναρίου γίνεται μια απόπειρα ανίχνευσης της σύνδεσης μεταξύ παιδιού και οικογένειας σε λογοτεχνικά βιβλία και έργα ζωγραφικής. Με οδηγό ερωτήματα που προκύπτουν από τα ίδια τα παιδιά για τον ρόλο των παιδιών στην οικογένεια και τις ανάγκες τους που αυτή καλύπτει, οργανώνεται ένα project στην τάξη που στηρίζεται κυρίως στην ομαδοσυνεργατική εργασία.
Διδακτική Ενότητα | → Δεν αντλεί από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Οικογένεια → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Γραφή ↘ Ορθογραφία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 7/11/2014 |
Χρονολογία έως | 28/11/2014 |
Σχολική μονάδα | 4ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκης |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού |