Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Έχω, θέλω, διεκδικώ [2,58 MB]

Τεκμήρια

  • Έχω, θέλω, διεκδικώ [12,37 MB]

Έχω, θέλω, διεκδικώ

  • Δημιουργός: Ιωάννα Κοσμίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Ε' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Στο παρόν σενάριο οι μαθητές πραγματεύονται το θέμα των Δικαιωμάτων του Παιδιού μέσα από την τεχνική των Έξι Σκεπτόμενων Καπέλων του De Bono. Οι μαθητές γνωρίζουν την τεχνική των Έξι Καπέλων και εφαρμόζουν μια ακολουθία (σειρά καπέλων) κατά την προσέγγιση του θέματός τους. Τα βήματα που ακολουθούνται είναι:
• Αναζήτηση πληροφοριών και συλλογή στοιχείων.
• Προτάσεις για το θέμα.
• Θετικές πλευρές προτάσεων.
• Αρνητικές πλευρές προτάσεων.
• Αποφάσεις, κατανομή αρμοδιοτήτων και καταμερισμός εργασιών.
• Περιγραφή συναισθημάτων για το θέμα αλλά και για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε.

Διδακτική Ενότητα→ Ε Δημοτικού
↘ Ενότητα 15: Τηλεόραση
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Παράγραφος
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)18/11/2014
Χρονολογία έως22/12/2014
Σχολική μονάδα

5ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Βαρβάρας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές