Η ζωγραφική είναι Λόγος που σωπαίνει και ο Λόγος είναι ζωγραφική που μιλάει.
Δημιουργός: Χοροζίδου Σαββατούλα
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Ε' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Σαββατούλα Χοροζίδου, Η ζωγραφική είναι Λόγος που σωπαίνει και ο Λόγος είναι ζωγραφική που μιλάει.
Περίληψη
Στο πλαίσιο της δημιουργικής γραφής γίνεται προσπάθεια οι μαθητές/τριες να αντιληφθούν τη σχέση του λόγου με τις εικαστικές τέχνες. Τη συσχέτιση αυτή την εκφράζει ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου λέγοντας ότι η ποίηση είναι «ομιλούσα ζωγραφική» ενώ η ζωγραφική «σιγώσα ποίησι» (Σουλιώτης 2012, 62). Συγκεκριμένα, τα παιδιά χρησιμοποιώντας ως δομικά υλικά κάποιους πίνακες ζωγραφικής θα συγγράψουν πεζά κείμενα ως εκφράσεις της εντύπωσης ή του συναισθήματος που εκφράζουν οι εικόνες τους. Οι πίνακες είναι διαφορετικών ζωγράφων και έχουν ως θέμα τη φιλία.
Διδακτική Ενότητα | → Ε Δημοτικού ↘ Ενότητα 6: Οι φίλοι μας, οι φίλες μας |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Οικογένεια ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Θρησκείες ↘ Σχολική ζωή ↘ Πολιτισμός-Τέχνη ↘ Μυθολογία → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Λεξική και προτασιακή σημασία ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Παράγραφος ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Παράγραφος |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 15/01/2014 |
Χρονολογία έως | 05/02/2014 |
Σχολική μονάδα | Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Νέων Επιβατών |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |