Κατεβάστε το σενάριο

Το ανθρώπινο θαύμα

  • Δημιουργός: Αμανατίδης Νίκος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Το σενάριο αποσκοπεί στο να εισαγάγει τους μαθητές στη δεξιότητα ανάπτυξης της επιχειρηματολογίας, του διαλόγου και των εποικοδομητικών αντιπαραθέσεων. Επιπλέον, γίνεται προσπάθεια να ενισχυθούν οι δεξιότητες της ανάληψης πρωτοβουλιών, της αντιμετώπισης ενός προβλήματος, της ανάπτυξης και υλοποίησης ιδεών, της καλλιέργειας δημιουργικής γραφής και της ανάπτυξης προφορικού και γραπτού λόγου. Όσον αφορά τις ΤΠΕ, αποσκοπεί στη δημιουργία και αποστολή ενός ηλεκτρονικού μηνύματος, στον έλεγχο και την κριτική των διαδικτυακών πληροφοριών και την επιλογή των κατάλληλων πληροφοριών για την ολοκλήρωση μιας εργασίας. Ο γραμματικός στόχος της ενότητας είναι οι αναφορικές αντωνυμίες, οι σύνδεσμοι (συμπλεκτικοί-αντιθετικοί), οι χρόνοι του ρήματος (συντελεσμένος μέλλοντας), το λεξιλόγιο (οικογένειες λέξεων, θεματικό λεξιλόγιο), καθώς και η ορθή γραφή των ρημάτων και των μετοχών. Οι στόχοι επίσης αφορούν τη συμμετοχή και δημιουργία από τους μαθητές ενός παιχνιδιού με τις λέξεις-εκφράσεις, μέσα από τη χρήση των εργαλείων των νέων τεχνολογιών, θεατρικών δρώμενων και παρουσιάσεων. Οι μαθητές αυτοσχεδιάζουν και αλληλοδιορθώνονται μέσα από την παρουσίαση και το παιχνίδι πάντα με τη συνεργασία και τον συντονισμό του εκπαιδευτικού. Οι νέοι γραμματισμοί πρωταγωνιστούν στο σενάριο όπως ο κριτικός, ο τεχνολογικός και ο συνεργατικός.

Διδακτική Ενότητα→ Δ Δημοτικού
↘ Ενότητα 14: Το ανθρώπινο θαύμα
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Αντωνυμίες
↘ Ρήματα
↘ Σύνδεσμοι
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Ρηματικό σύνολο
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Οδηγίες χρήσης
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Οδηγίες χρήσης
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
↘ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Ιστορία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
↘ Αισθητική Αγωγή
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Αγωγή Υγείας
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Θεατρική Αγωγή
↘ Ευέλικτη ζώνη
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)05/2013
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων