Κατεβάστε το σενάριο

Η Ωραία Ελένη εμπνέει τους ποιητές

  • Δημιουργός: Παναγιώτα-Κυριακή Μπιτζελέρη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Σκοπός του παρόντος σεναρίου είναι να κινητοποιήσει τους μαθητές να συνεργαστούν και να μελετήσουν ποιήματα της αρχαίας και της νέας ελληνικής γραμματείας, που έχουν ως έμπνευσή τους το μυθικό πρόσωπο της Ωραίας Ελένης. Ως μικροί ερευνητές καλούνται να ανακαλύψουν συνδέσεις μεταξύ των ποιημάτων, να ερμηνεύσουν σύμβολα και κατόπιν ως μικροί καλλιτέχνες να δημιουργήσουν το δικό τους έργο τέχνης εμπνευσμένο από τις «Ελένες» των ποιητών που ήρθαν σε επαφή. Με αφορμή το αρχαίο κείμενο της ενότητας ξεκινά ένα ταξίδι στον χρόνο, προκειμένου να δουν το ίδιο σύμβολο να αναπαράγεται, να διαφοροποιείται, να ανασυντίθεται με ποικίλους τρόπους. Έμμεσα οι μαθητές θα γνωρίσουν και θα επικοινωνήσουν τη γνώση τους, λειτουργώντας άλλοτε ως πομποί και άλλοτε ως δέκτες της πληροφορίας. Φυσικά, δίνεται και μια ευκαιρία να γνωρίσουν σημαντικούς ποιητές και τα ποιητικά κείμενά τους, και να εξασκηθούν στην προσέγγιση της λογοτεχνίας, χωρίς το άγχος του υπό εξέταση κειμένου.

Διδακτική Ενότητα→ Γ Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 1. Η Ελένη και η καταστροφή της Τροίας
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σύμβολο
↘ Διακειμενικότητα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Παράγραφος
↘ Ιστολόγια
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση
↘ Μουσική-τραγούδι
↘ Μελοποιημένη ποίηση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)07/2013
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση