Κατεβάστε το σενάριο

Μιλώντας, γράφοντας και δημιουργώντας με άξονα τη γλωσσομάθεια

  • Δημιουργός: Πανταζής Μητελούδης

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Περίληψη

Στη διδακτική πρόταση επιχειρείται η κριτική προσέγγιση του φαινομένου της γλωσσομάθειας μέσα από μια ποικιλία δραστηριοτήτων που αξιοποιούν τις ΤΠΕ, την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και το παιχνίδι ρόλων, δραστηριότητες οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να παραγάγουν κείμενα προφορικού, γραπτού και οπτικοποιημένου λόγου. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές συμμετέχουν σε συζήτηση «στρογγυλής τραπέζης», μελετούν κείμενα, συντάσσουν δικό τους σύντομο κείμενο και αναπαριστούν οπτικά το περιεχόμενό του με τη μορφή συννεφόλεξου. Στη συγκεκριμένη εφαρμογή πραγματοποιήσαμε, επιπλέον, συνδιδασκαλία δύο τμημάτων με τη συνεργασία της φιλολόγου κας. Καλλιρρόης Παπακώστα.

Διδακτική Ενότητα→ Α Λυκείου
↘ Γλώσσα και γλωσσικές ποικιλίες
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Σχολική ζωή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Παράγραφος
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Δοκίμιο
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Δοκίμιο
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

7 διδακτικές ώρες

Χρονολογία (από)13/01/2014
Χρονολογία έως20/01/2014
Σχολική μονάδα

1ο Γενικό Λύκειο Συκεών Θεσσαλονίκης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές