Στα ίχνη του αρχαίου θεάτρου
Δημιουργός: Ιωάννα Κοσμίδου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Συνταγμένο σενάριο
Εφαρμογές του σεναρίου
- Νικόλαος Μπαλκίζας, Στα ίχνη του αρχαίου θεάτρου
- Βασίλης Μπόκολας, Στα ίχνη του αρχαίου θεάτρου
Περίληψη
Στο παρόν σενάριο οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το αρχαίο ελληνικό θέατρο. Συγκεκριμένα, επισκέπτονται διαδικτυακά τα αρχαία θέατρα που σώζονται και μαθαίνουν πληροφορίες για αυτά, παρακολουθούν αποσπάσματα μεγάλων θεατρικών παραστάσεων, διαβάζουν θεατρικά κείμενα, μελετούν τα προγράμματα παραστάσεων και δραματοποιούν το διαδικαστικό των θεατρικών αγώνων. Κατά το ταξίδι τους αυτό αξιοποιούν διαδικτυακές πηγές και χρησιμοποιούν εργαλεία ΤΠΕ.
Διδακτική Ενότητα | → Δ Δημοτικού ↘ Ενότητα 9: Η παράσταση αρχίζει... |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Πολιτισμός-Τέχνη ↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι ↘ Ιστορία → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Λεξική και προτασιακή σημασία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Περίληψη ↘ Οδηγίες ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Οδηγίες ↘ Κειμενικά είδη ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 08/2014 |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |