Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Αξίες για μια καινούργια κοινωνία [306,25 KB]

Τεκμήρια

  • Αξίες για μια σύγχρονη κοινωνία [194,09 KB]

Αξίες για μια καινούργια κοινωνία

  • Δημιουργός: Γεωργία (Γιούλη) Αλεξίου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Συνδημιουργός: Πανταζής Μητελούδης
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Σύμφωνα με το συνταγμένο σενάριο:

1. Στόχο αποτελεί η έγερση του προβληματισμού των μαθητών σχετικά με τις κοινωνικές αξίες και τους λόγους που ωθούν τις κοινωνίες να τις καθιερώνουν ή να τις μεταβάλλουν και να τις προσαρμόζουν σε νέα δεδομένα.

2. Οι μαθητές αρχικά αποδομούν τον λόγο κινηματογραφικής ταινίας, με σκοπό να καταγράψουν αξίες που παρατήρησαν στην κοινωνία των Βουσμάνων, και στη συνέχεια συζητούν σχετικά στην ολομέλεια συγκρίνοντάς τες με αξίες που διέπουν τη σύγχρονη κοινωνία. Κατόπιν συνεργάζονται σε ομάδες με στόχο να επιλέξουν τις αξίες στις οποίες οι ίδιοι δίνουν τη μεγαλύτερη βαρύτητα και οι οποίες θα ήθελαν να διέπουν τη ζωή τους.

Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Κοινωνιολογία
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)30/04/2014
Χρονολογία έως06/05/2014
Σχολική μονάδα

1ο Γενικό Λύκειο Συκεών Θεσσαλονίκης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές